1- تا چه میزان جهت نگهداری و حفظ تجهیزات اداری و فنی رویه ها و دستورالعمل ای مشخصی وجود دارد؟
|
|
2- تا چه اندازه کیفیت نگهداری از تجهیزات مورد استفاده کارکنان اندازه گیری و گزارش می شود؟
|
|
3- تا چه اندازه به منظور نگهداشت و بهبود روحیه حفظ بیت المال، از دورههای آموزشی خلاقانه، متنوع و اثربخش استفاده می شود؟
|
|
4- تا چه میزان معیارهای خدمتگذاری به طور شفاف تعیین و اطلاعرسانی شده است؟
|
|
5- تا چه اندازه برای خدمتگذاری به مردم رویههای قابل پیشبینی وجود دارد و به طور مستمر مورد پایش قرار می گیرد؟
|
|
6- تا چه میزان افرادی که روحیه خدمتگذاری به مردم را دارند، شناسایی و تقدیر می شوند؟
|
|
7- تا چه اندازه جایگاه و منزلت کارکنان (تجربه، سنوات خدمت، تخصص و...) رعایت میشود؟
|
|
8- به چه میزان برای حفظ کرامت انسانی افراد مراسم تقدیر از کارکنان و خانواده آنها برگزار می شود؟
|
|
9- مدیران در برخورد با کارکنان (در همه سطوح سازمانی) فارغ از جایگاه سازمانی چه میزان به آنها احترام می گذارند؟
|
|
10- تا چه اندازه استانداردهای رفتاری و اخلاقی برای کارکنان تدوین شده است؟
|
|
11- تا چه اندازه آداب و اخلاق اداری رعایت می شود؟
|
|
12- رعایت اخلاق اداری تا چه اندازه در ارتقاء شغلی کارکنان تأثیر دارد؟
|
|
13- تا چه میزان از مؤلفههای تعلق سازمانی مشخص شده و نسبت به سنجش و پایش آن اقدام می شود؟
|
|
14- تا چه اندازه کارکنان خودشان را از طریق عضویت در سازمان به دیگران معرفی میکنند و باعث افتخارشان است؟
|
|
15- تا چه میزان از مؤلفههایی که نمایانگر عضویت کارکنان در سازمان است (ازجمله پوشش سازمانی و ...) استفاده می شود؟
|
|
16 - مدیران تا چه اندازه در پیاده سازی تکالیف قانونی با قاطعیت و صلابت عمل می کنند ؟
|
|
17- کارکنان تا چه اندازه به قوانین و مقررات مرتبط با حوزه وظایف و مأموریتهای سازمان تسلط دارند؟
|
|
18- تا چه اندازه کارکنان مقید به رعایت مقررات هستند؟
|
|
19- قانون مداری مدیران و کارکنان تا چه اندازه در پیشرفت شغلی آنها تأثیر دارد؟
|
|
20- تا چه میزان اجرای قوانین و مقررات به صورت یکسان برای همگان اجرا می شود؟
|
|
21- تا چه اندازه اهداف سالیانه سازمان با ویژگی هایی از جمله دقیقبودن، قابل اندازهگیری، دست یافتنی و زمان بندی شده تعریف می شود؟
|
|
22- تا چه اندازه تحقق اهداف سازمان مورد سنجش قرار می گیرد؟
|
|
23- سازمان تا چه اندازه نظام پاداش دهی را به تحقق اهداف پیوند کردهاست؟
|
|
24- برای نظارت و کنترل بر تحقق حقوق عامه مردم، تا چه میزان فرایندهای تعریف شده و قابل سنجش وجود دارد؟
|
|
25- رعایت حقوق اداری کارکنان تا چه میزان به عنوان یک اصل به حساب می آید؟
|
|
26- تا چه میزان روند اخذ تصمیماتی که به نحوی با حق و تکلیف عمومی مرتبط بوده، به صورت شفاف تعریف و در معرض دید عموم قرار گرفته است؟
|
|
27- انتظارات مشتریان (مشترکین/ارباب رجوع) تا چه میزان به طور مستمر مورد پایش قرار می گیرد؟
|
|
28- تا چه اندازه بین اختیارات و مسئولیت های کارکنان تناسب وجود دارد؟
|
|
29- تا چه میزان در قبال تصمیمات و عملکرد در برابر مردم پاسخگویی وجود دارد؟
|
|
30- تا چه میزان ارزیابی مدیران بر اساس کیفیت پاسخگویی آنها میباشد؟
|
|
31- به چه میزان پایگاههای اطلاعاتی، عملکرد سازمان را به طور شفاف اطلاع رسانی می کنند؟
|
|
32- تا چه میزان برای اجتناب از برخورد سلیقهای از سازوکارهای فرایندی و از پیش تعیین شده استفاده میشود؟
|
|
33- تا چه حد در تصمیمگیری ها بر اساس دستورالعمل ها و به صورت یکسان برای همه عمل می شود؟
|
|
34- برای پرهیز از برخورد سلیقه ای و فردی، تا چه اندازه مصادیق تعارض منافع (فردی و شرکتی) احصاء شده است؟
|
|
35- سازمان تا چه اندازه با استفاده از راهبردهای مشخص در جهت اهداف و مأموریتهای تعیین شده حرکت میکند؟
|
|
36- تا چه اندازه در هنگام اتخاذ تصمیمات به اثرات کوتاه مدت و بلندمدت آنها توجه می شود؟
|
|
37- اقدامات سازمان تا چه اندازه بر اساس برنامههای مدون (و نه به صورت اتفاقی و موردی) انجام میشود؟
|
|
38- چقدر برنامههای راهبردی سازمان به برنامههای عملیاتی و قابل سنجش تبدیل شده اند؟
|
|
39- تا چه اندازه کارکنان در تدوین برنامه های سازمان مشارکت دارند؟
|
|
40- به چه میزان از دیدگاه کارشناسان در تصمیم گیری ها استفاده میشود؟
|
|
41- تا چه اندازه در اتخاذ تصمیمات از نظرات صاحبنظران خارج از سازمان بهره برده می¬شود؟
|
|
42- تا چه میزان دریافت خدمات، بدون نیاز به مراجعه حضوری به سازمان انجام می شود؟
|
|
43- تا چه میزان به افزایش سواد دیجیتال کارکنان و مدیران توجه میشود؟
|
|
44- تا چه میزان سامانههای سازمان یکپارچه هستند؟
|
|
45- چقدر شاخصهای صیانت از منابع و محیط زیست به طور شفاف تعریف و به اطلاع ذینفعان (سازمان های بیرونی، پیمانکاران، تامینکنندگان و ...) رسانده شده است؟
|
|
46- تا چه میزان شاخصهای صیانت از منابع و محیط زیست مورد سنجش و پایش قرار می گیرد؟
|
|
47- چقدر در تعریف پروژه های سازمان به مخاطرات زیست محیطی توجه می شود؟
|
|
48- تا چه میزان برای نگهداری و استفاده بهینه از تجهیزات به رعایت استانداردها و دستورالعمل های مربوطه توجه می شود؟
|
|
49- چقدر از ابزارهای هوشمند و فنون مدیریت دارایی در حوزه مدیریت نگهداری تجهیزات و تحلیلهای مرتبط با آن استفاده میشود؟
|
|
50- تا چه اندازه فرایندهای یادگیری کارکنان مشخص است و بر مبنای آن عمل میگردد؟
|
|
51- سازمان تا چه میزان شرایطی را فراهم نموده که کارکنان آموزههای جدید خود را به کار گیرند و نتیجه آن را در عمل مشاهده کنند؟
|
|
52- تا چه میزان افرادی که دارای رویکردهای نوینی هستند و بدنبال اجرایی نمودن مفاهیم جدید می باشند، توسط تیم مدیریتی ارشد سازمان مورد حمایت و تشویق قرار میگیرند؟
|
|
53- تا چه اندازه شایسته سالاری در سازمان رعایت میشود؟
|
|
54- تا چه میزان در راستای استقرار نظام شایسته سالاری از نظام ارزیابی عملکرد استفاده می شود؟
|
|
55- مدیران ارشد تا چه اندازه در عمل، حامی و پشتیبان افراد شایسته هستند؟
|
|
56- تا چه میزان سازمان به ایجاد مسیر ارتباطی کارا و اثربخش با ذینفعان خارجی اهتمام داشته و تکریم ارباب رجوع را در اولویتهای کاری قرار می دهد؟
|
|
57- تا چه میزان سازمان به ارائه پاسخ مناسب و در زمان مقرر به ارباب رجوع اهمیت می دهد؟
|
|
58- تا چه میزان ارباب رجوع قادر است به شکل ساده و سریع به مدیران سازمان دسترسی داشته باشد؟
|
|
59- سازمان تا چه اندازه در ارائه خدمات به صورت چابک (با سرعت و دقت، صحت و استمرار) جدی و دارای هدف و برنامه است؟
|
|
60- سازمان تا چه میزان دارای فرایندهای شفاف، یکپارچه و دارای شاخصهای قابل اندازهگیری در ارائه خدمات چابک (با سرعت و دقت، صحت و استمرار) میباشد؟
|
|
61- سازمان تا چه میزان از ابزارهای فناوری اطلاعات برای ارائه خدمات چابک (با سرعت و دقت، صحت و استمرار) استفاده میکند؟
|
|
62- سازمان به منظور مصرف بهینه آب و برق به چه میزان دارای برنامههای مدون و مشخص است؟
|
|
63- تا چه اندازه کارکنان مقید به رعایت مصرف بهینه آب و برق هستند و آن را به عنوان ویژگی متمایز فرهنگ سازمانی درنظر میگیرند؟
|
|
64- تا چه اندازه تجربیات مرتبط با فرهنگ مصرف بهینه آب و برق در بین کارکنان به اشتراک گذاشته می شود؟
|
|