|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

به همت کمیته بانوان ستاد دهه فجر شرکت آب منطقه‌ای؛

همایش مهارت‌های فرزند پروری در شرکت آب منطقه‌ای برگزار شد

همایش مهارت‌های فرزند پروری با حضور جمعی از بانوان شاغل در خانواده شرکت آب منطقه‌ای کرمان و به همت کمیته بانوان ستاد دهه فجر در محل سالن کرجی این شرکت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کرمان، مهندس ابراهیم علیزاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان در این همایش ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر با اشاره به نقش پدر و مادر در تربیت فرزندان خود و تأثیری که در آینده می‌گذارد، بیان کرد: سخت‌ترین کار دنیا به‌خصوص در دنیای مدرن به‌نوعی تربیت فرزند است و این مهم نقش تأثیرگذار والدین را گوشزد می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه زنان در نزد خداوند، خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) می‌فرماید "وقتی خانم‌ها باردار هستند خداوند در طول دوران بارداری ثواب هم با مال و هم باجان را به آنان هدیه می‌دهد".

مهندس علیزاده با تفسیر تعدادی از احادیث و روایات با محوریت اهمیت مهارت‌های فرزند پروری، اظهار کرد: پیامبر (ص) می‌فرمایند "هر مادری به ازای هر بار به فرزند شیر دهد ثواب آزاد کردن یک برده نصیب او خواهد شد".

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان بابیان اینکه بر اساس آیات قران، احادیث و روایات از ائمه معصومین، کودکان با فطرت توحیدی متولد می‌شوند، گفت: به گفته برخی صاحب‌نظران هر طفل در زندگی خود از پنج مرحله گذر می‌کند که دوران طفولیت، نوجوانی، جوانی، میان‌سالی و پیری و کهولت از آن جمله‌اند و هرکدام دارای خصایص متعددی می‌باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جنسیت فرزندی که خداوند به زن و شوهر هدیه می‌کند را خداوند تعیین می‌کند، به تشریح آیات قرآنی و احادیث و روایات در این زمینه پرداخت.

مهندس علیزاده گفت: فرزندان و همسران مایه افتخار می‌باشند و بارها در دینمان اشاره شده است "دعای پدر و مادر بخصوص مادران صد در صد مستجاب می‌شود".

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به بانوان همکار در شرکت آب منطقه‌ای کرمان توصیه‌هایی را گوشزد کرد و افزود: خوشبختانه تاکنون در زمان مدیریت بنده مشکلاتی که مرتبط با همکاران خانم باشد در این اداره وجود نداشته است، اما همکاران لازم است مشکلات خود را به اداره نیاورند و در محیط کار مطرح نکنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان ادامه داد: یکی دیگر از توصیه‌های من این است دائماً خود را با دیگر همکاران مقایسه نکنید زیرا طبیعتاً این مقایسه از اساس نادرست است و باعث مشکلاتی خواهد شد.

مهندس علیزاده همچنین در آغاز سخنان خود عنوان کرد: برای طول عمر مقام معظم رهبری دعا می‌کنیم و آرزوی موفقیت برای دولت تدبیر و امید و رئیس‌جمهوری داریم.

مشاور و کارشناس ارشد روانشناسی هم که در این نشست برای سخنرانی در خصوص مهارت‌های فرزند پروری دعوت‌شده بود، به تشریح ارتباط  بین کودک و والدین پرداخت و گفت: در ارتباط با کودک و نوجوان، کنترل، انتظار رشد یافتگی، وضوح ارتباط و فرزند نوازی از ابعاد والدینی می باشد.

خانم "ابراهیم نژاد" با بیان اینکه شروع لج بازی کودکان از سه سالگی آغاز می‌شود، افزود: باید به فرزندان بر اساس توانایی هایی که دارند وظایفی داد و اینکه "من از تو توقعی ندارم" می تواند به عنوان بدترین حرف تلقی شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر به سکوت فرزندان در محیط خانه اصرار کنیم طبیعتاً در تعاملات اجتماعی به جای بروز احساسات سکوت می کنند و تسلیم عقاید دیگران می‌شوند و در واقع منفعل پرورش می یابند.

وی در ادامه تعیین مرز برای فرزندان را لازم دانست و بیان کرد: باید از دستورات مبهم و دستورات پی در پی به کودکان دوری کرد و به کودک ابراز عشق و علاقه نشان داد.

ابراهیم نژاد همچنین به تشریح ویژگی ها و ابعاد مختلف یک خانواده مستبد، یک خانواده آسان گیر و یک خانواده قاطع و اطمینان بخش پرداخت .

خانم "زاینده رودی" مشاور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان در امور بانوان و خانواده، در شروع نشست ضمن تقدیر از حضور بانوان همکار در همایش فرزند پروری از اهمیت این موضوع  در زندگی امروز سخن گفت و بر تربیت فرزندان از مسیر درست و اسلامی تاکید کرد.

لازم به ذکر است، به مناسبت ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مسابقه کتابخوانی با عنوان "نگرشی به زندگانی حضرت زهرا (س) ویژه بانوان، در شرکت آب منطقه‌ای کرمان برگزار و از نفرات برتر تجلیل شد.

 

     

      

 

کد خبر: 1437
  تاریخ خبر : 1396/11/21
  آخرین به‌روزرسانی : 1396/11/21
 کارشناس روابط عمومی
 934
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 24
  • بیشترین بازدید همزمان : 438
  • بازدید امروز : 2,385
  • بازدید دیروز : 8,398
  • کل بازدید : 8,230,897
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/08 08:11:29
  • شناسه IP شما : 18.116.40.47

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : کرمان - خیابان پاسداران
  • کدپستی : 7614634641
  • تلفن : 03432224482-4
  • فاکس : 03432220314
  • پست الکترونیکی : info[at]krrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :