|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان کرمان برگزار شد

جلسه کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان کرمان با حضور معاونین استاندار و جمعی از مدیران کل استان در محل سال پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کرمان، کارگروه سازگاری باکم آبی استان کرمان با حضور دکتر سید مصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی و حمید ملانوری سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مهندس علیزاده رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان، مدیرکل صداوسیما، مدیرعامل شرکت آبفا و آبفار استان، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای و جمعی از مسئولین در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.

در این جلسه معاون عمرانی استاندار کرمان بابیان اینکه اهداف این کارگروه در استان در بحث صرفه‌جویی، درست مصرف کردن، مدیریت منابع آبی و اطلاع‌رسانی لازم است، اظهار کرد: از سال 93 و باتدبیر مهندس رزم حسینی، طرح همیاران آب استان کرمان تدوین شد که ثمره مثبت طرح این بود که همه دستگاه‌های مرتبط با حوزه آب استان در راستای کاهش مصرف و درست مصرف کردن آب همگام و همراه بودند.

دکتر سید مصطفی آیت‌اللهی موسوی با تأکید بر برگزاری جلسات کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان کرمان، بیان کرد: با توجه به وضعیت بارندگی‌های اخیر در کشور و استان کرمان به پیشنهاد 4 وزارتخانه و سازمان محیط‌زیست مصوب شد کارگروه ملی سازگاری با کم آب در سطح کشور تشکیل گردد.

وی عنوان کرد: نحوه مدیریت آب موجود، سازگاری با کم‌آبی، اطلاع‌رسانی، صرفه‌جویی و اصلاح الگوی استفاده از آب در این کارگروه مطرح می‌شود.

موسوی بابیان اینکه اهداف این کارگروه در استان در بحث صرفه‌جویی، درست مصرف کردن، مدیریت منابع آبی و اطلاع‌رسانی لازم است، اظهار کرد: در استان کرمان از سال 93 و باتدبیر آقای رزم حسینی، طرح همیاران آب استان کرمان تدوین شد که ثمره مثبت این طرح این بود که همه دستگاه‌های مرتبط با حوزه آب استان در راستای کاهش مصرف و درست مصرف کردن آب همگام و همراه بودند.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان در این جلسه گفت: در سال‌های گذشته شورای حفاظت از منابع آب را برگزار می‌کردیم که ازاین‌پس این شورا به کارگروه سازگاری باکم آبی تغییر نام پیدا می کند.

مهندس ابراهیم علیزاده یادآور شد: میزان بارندگی استان کرمان از مهر سال گذشته به طور متوسط تاکنون 52 میلی‌متر بوده است و در سال آبی گذشته بارندگی به 171 میلی متر رسید و لازم است اشاره کنم امسال یکی از بدترین سال ها در زمینه بارش باران می باشد.

وی گفت: بحرانی‌ترین استان‌های کشور در چند ماه اخیر به لحاظ بارندگی را کرمان و سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: 4 سد در استان کرمان در حال بهره‌برداری می باشد که میزان ورودی سدهای استان در سال آبی گذشته یک میلیارد و 300 میلیون مترمکعب و در سال آبی جاری به 114 میلیون مترمکعب رسیده  است و میزان خروجی سدهای استان در سال آبی گذشته حدود یک میلیارد مترمکعب و در سال آبی جاری 190 میلیون مترمکعب می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان میزان 370 میلیون مترمکعب را ظرفیت سدهای استان کرمان دانست و بیان کرد: بر اساس مطالعاتی که در خصوص وضعیت آب کشور صورت گرفته مشکلات آبی شامل؛ توازن بخش‌های مختلف، مصرف بی‌رویه آب، ورود آلاینده‌ها، ساختار ناکارآمد اقتصاد آب، تغییر اقلیم و اثرات آن بر منابع آب و ... ذکرشده است.

وی بابیان اینکه راهکارهایی متفاوت برای مناطق مختلف کشور در خصوص عبور از کم‌آبی ارائه‌شده است، اظهار کرد: اجرای طرح‌های کاهش مصرف آب، توسعه بازارهای آب، طرح همیاران آب ازجمله نسخه‌های است که برای استان کرمان پیچیده شده است.

مهندس علیزاده به مصوبات هیئت‌وزیران اشاره کرد و افزود: تشکیل کارگروه ملی سازگاری باکم آبی، توزیع کمبود آب در مصارف مختلف، برنامه‌ریزی لازم برای انطباق الگوی کشت و نظارت بر عملکرد پیش رفت کارگروه‌های استانی، ازجمله مصوبات هیئت‌وزیران برای مقابله با بحران کم‌آبی می‌باشند.

وی در ادامه به تشریح گوشه‌ای از فعالیت‌ها و اقدامات شرکت آب منطقه‌ای کرمان پرداخت.

مهندس علیزاده خاطرنشان کرد: شهرستان کرمان تنش آبی دارد، لذا 8 حلقه چاه برای جبران کمبود آب کرمان اختصاص دادیم تا با میزان 19 کیلومتر خط انتقال آب که با زحمات فراوان در تامین اعتبار  انجام شده است، بخشی از آب شرب شهر کرمان تأمین شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمان به نتایج اجرای طرح همیاران آب در استان کرمان اشاره کرد و ادامه داد:  با اجرای این طرح میزان 4365 حلقه چاه غیرمجاز انسداد شد که برابر با 270 میلیون متر مکعب عدم برداشت آب صورت گرفته است وهمچنین با خاموشی موتور پمپ ها نزدیک به 850 میلیون مترمکعب آب صرفه جویی شد.

وی به برنامه های شرکت آب منطقه ای کرمان در سال جاری هم اشاره کرد و پر و مسلوب المنفعه کردن 1810 حلقه چاه در سال 97 از برنامه های این شرکت می باشد.

در این جلسه مدیران استان به بیان گوشه‌ای از فعالیت‌ها و برنامه‌های خود درزمینهٔ سازگاری باکم آبی پرداختند.

لازم به ذکر است در پایان جلسه مصوب شد تا این کارگروه کمیته‌هایی همچون، کمیته امنیتی، کمیته تبلیغات، کمیته فنی و ... را در زیرمجموعه خود داشته باشد.

 

                               

 

 

کد خبر: 1643
  تاریخ خبر : 1397/03/12
  آخرین به‌روزرسانی : 1397/03/12
 کارشناس روابط عمومی
 696
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 40
  • بیشترین بازدید همزمان : 438
  • بازدید امروز : 3,034
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 8,329,959
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/25 10:23:19
  • شناسه IP شما : 18.117.169.241

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : کرمان - خیابان پاسداران
  • کدپستی : 7614634641
  • تلفن : 03432224482-4
  • فاکس : 03432220314
  • پست الکترونیکی : info[at]krrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :