|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

استفاده از مشارکت مردمی و ظرفیت‌های قانونی برای تأمین اعتبار طرح‌ها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان استفاده از مشارکت مردمی و ظرفیت‌های قانونی برای تأمین اعتبار طرح‌های آب و فاضلاب در این استان را تشریح کرد.

"هاشم امینی" با بیان این مطلب اظهار داشت: در سال‌های اخیر افزایش نرخ تورم، اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه ها و از سویی محدودیت شدید تخصیص منابع مالی دولتی توقف عملیاتی شدن پروژه‌های آب و فاضلاب را در استان اصفهان به همراه داشته است، ولی باتوجه به اینکه مردم همیشه خواهان بهره‌مندی از خدمات شرکت آب و فاضلاب بوده و هستند؛ با وجود آنکه شرکت آبفای استان اصفهان به دلیل عدم برخورداری از منابع مالی کافی قادر به اجرای پیوسته پروژه‌ها نبوده است.
امینی ادامه داد: بر این اساس مسئولان امر در آبفای استان اصفهان با تفکر و تلاش فراوان توانستند با جذب سرمایه گذار که فعالیت بخش خصوصی را دربرداشت و نیز مشارکت مردمی اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب را به رغم چالش‌های موجود در دستور کار قرار دهند.
وی به راه‌های تجهیز منابع مالی در آبفای استان پرداخت و خاطرنشان ساخت: مطابق تبصره 19 قانون بودجه سال 94، شرکت‌های آب و فاضلاب شهری می‌توانند از بخش خصوصی در جهت تکمیل، توسعه، انتقال و تصفیه فاضلاب و طرح‌های توسعه‌ای انتقال آب استفاده نمایند، همچنین می‌توان طبق تبصره 2 ماده واحده با مشارکت مردمی طرح بخش آب و فاضلاب را دنبال نمود بر این اساس شرکت آبفای استان اصفهان با 5 روش سرمایه‌گذاری همچون بیع متقابل، فاینانس خارجی، فاینانس داخلی، BOT و BOO اقدام به اجرای پروژه‌ها کرد.
وی به حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت مردمی در اجرای پروژه های شبکه آب و فاضلاب در استان پرداخت و اظهار داشت: در مجموع رقمی معادل 524 میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده و مبلغی در حدود 880 میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری در دست اقدام است و نیز 1370 میلیارد تومان هم سرمایه گذاری از طریق مشارکت مردمی حاصل شد.
امینی به سرمایه گذاری بخش خصوصی به روش بیع متقابل در اجرای پروژه های شبکه فاضلاب شهرهای لنجان و مبارکه اشاره کرد و بیان داشت : اولین قرارداد بیع متقابل در استان اصفهان پیرامون اجرای شبکه فاضلاب شهرهای لنجان و مبارکه با شرکت فولاد مبارکه منعقد شد که بدنبال این قراداد مقرر شد شرکت فولاد مبارکه طی 3 سال شبکه فاضلاب شهرهای سده لنجان، ورنامخواست، زرین‌شهر، زاینده‌رود و چمگردان ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب زرین شهر و احداث تصفیه‌خانه سده لنجان در قبال تخصیص 300 میلیون مترمکعب پساب به مدت 35 سال انجام دهد، هم‌اکنون این پروژه در بخش لوله گذاری شبکه فاضلاب 68 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان گفت: اجرای شبکه فاضلاب شهر مبارکه و کرکوند که به روش بیع متقابل با سرمایه‌گذاری مجتمع فولاد مبارکه عملیاتی شده در حال حاضر به 74 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.
امینی به دیگر پروژه‌هایی که به روش بیع متقابل در استان اجرایی شده است، پرداخت و تصریح نمود: احداث تصفیه‌خانه و اجرای شبکه فاضلاب زواره با شرکت پرشین فولاد اجرای شبکه فاضلاب تیران با سرمایه‌گذاری شرکت سازه گستر منفرد و نیز اجرای طرح الحاق شهرهای مبارکه با مجتمع فولاد مبارکه از دیگر پروژه‌ها اجرایی بدین روش سرمایه‌گذاری است و نیز مقرر شد در شهرهای هرند، اژیه، دولت آباد، گرگاب و خورزوق با مشارکت شهرداری تصفیه‌خانه فاضلاب احداث شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بازسازی شبکه فاضلاب شهر اصفهان را از طریق فاینانس خارجی اعلام کرد و افزود: مقرر شد 25 کیلومتر از شبکه فاضلاب فرسوده شهر اصفهان با مبلغی حدود 170 میلیارد تومان از طریق فاینانس خارجی با شرکت BOG چین انجام شود.
امینی اجرای شبکه فاضلاب شهرهای نجف‌آباد، تیران، هرند، درچه، رضوانشهر، عسگران، خوانسار، ایمانشهر و قهدریجان را با مشارکت مردمی با استفاده از ماده واحده تبصره 3 عنوان کرد و تصریح کرد: با مشارکت مردم از طریق ماده واحده تبصره 3 مقرر شد شبکه فاضلاب شهرهای نجف آباد، تیران، هرند، درچه، رضوانشهر، عسگران، خوانسار، ایمانشهر و قهدریجان در دستور کار قرار گیرد و تاکنون 500 کیلومتر شبکه فاضلاب نجف‌آباد اجرایی شد که حدود 155 میلیارد تومان هزینه اجرای شبکه فاضلاب نجف‌آباد است و نیز احداث تصفیه‌خانه فاضلاب نجف‌آباد 55 میلیارد تومان هزینه دربر دارد.
امینی به اجرای پروژه آبرسانی به گلپایگان از طریق روش سرمایه‌گذاری BOT اشاره کرد و گفت: آب‌رسانی به گلپایگان که انتقال 2.5 مترمکعب آب در سال را رقم می‌زند قرار است از طریق روش سرمایه‌گذاری BOT صورت گیرد که نیاز به 12 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد و نیز احداث تأسیسات فاضلاب که اجرای 40 کیلومتر خط انتقال و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب با 3 مدول با هزینه‌ای بالغ بر 61.5 میلیارد تومان در آینده نزدیک به روش BOT در دستور کار قرار می‌گیرد. همچنین اجرای خط انتقال آب فریدونشهر به روش BOT عملیاتی شد.
مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان گفت: احداث تأسیسات شوری‌زدایی آب به روش BOO در استان اصفهان اجرایی شد که در این میان می‌توان به اجرای پروژه آب شیرین‌کن مهاباد که هم اکنون 98 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تصفیه آب شهر فرخی اشاره کرد.

کد خبر: 240
  تاریخ خبر : 1394/05/07
  آخرین به‌روزرسانی : 1394/05/07
 کارشناس روابط عمومی
 989
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 30
  • بیشترین بازدید همزمان : 438
  • بازدید امروز : 3,557
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 8,278,448
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/13 09:23:24
  • شناسه IP شما : 18.188.152.162

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : کرمان - خیابان پاسداران
  • کدپستی : 7614634641
  • تلفن : 03432224482-4
  • فاکس : 03432220314
  • پست الکترونیکی : info[at]krrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :