|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

نماینده استان کرمان در جلسه شورای عالی استان‌ها با وزیر نیرو عنوان کرد :

پیشرفت پروژه‌های آب استان کرمان در دولت سیزدهم بی‌سابقه بوده است

علیرضا عباس زاده نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها در‌نطق پیش از دستور خود در نوزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، گفت: در دو سال گذشته تلاش‌های بسیار مهمی در جهت رفع کمبودها و کم کاری‌های گذشته در استان کرمان انجام شده است و در یک سال گذشته پیشرفت پروژه‌های بخش آب استان کرمان بی‌سابقه بوده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمان ، علیرضا عباس‌زاده نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها با قدردانی از عملکرد دولت سیزدهم در حوزه آب استان کرمان گفت: استان کرمان علیرغم ظرفیت‌های بالای معدنی، صنعتی و گردشگری از دیرباز با مشکلات کم آبی روبرو بوده است، اما در دو سال گذشته با تلاش مضاعف دولت سیزدهم و هماهنگی بسیار خوب شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب تلاش‌های بسیار مهمی در جهت رفع کمبودها و کم کاری‌های گذشته انجام شده است.
وی افزود: ‌در یک سال گذشته پیشرفت پروژه‌های بخش آب استان کرمان بی‌سابقه بوده است و بر اساس گزارشات، اعتبارات تخصیص یافته این استان فقط در بخش آب و شرکت آب منطقه‌ای با نگاه ویژه دولت سیزدهم از ۲۴۲ میلیارد تومان در سال ۹۸ به بیش از ۱۲۴۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش یافت.
عباس‌زاده ادامه داد: دولت سیزدهم به برنامه‌های بخش آب و آبفا توجه ویژه‌ای داشته است و اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مهم بخش آب در استان کرمان با جدیت و به صورت جهادی پیگیری میشود.
نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: در یک سال گذشته طرح اضطراری تامین آب کوتاه‌مدت شهرهای کرمان و رفسنجان از سامانه انتقال آب از خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور در قالب طرح آبرسانی به شهرهای شمالی استان کرمان آغاز شده است که با توجه به محدودیت جدی تامین آب شرب و بهداشت در شهرهای کرمان و رفسنجان با ابتکار وزارت نیرو کلید خورده است.
علیرضا عباس‌زاده اظهار داشت: این طرح مهم هم‌اکنون حدود ۴۵,۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تلاش‌های بی وقفه امیدواریم تا قبل از تابستان سال آینده به بهره برداری برسد.
وی ادامه داد: افتتاح فاز اول پروژه ملی بزرگ تصفیه خانه و آب‌رسانی به شهرهای بم و بروات پس از ۱۲ سال با کار جهادی با حضور ریاست جمهور و وزیر نیرو نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم به حل مشکل آب در استان کرمان دارد که با اجرای این پروژه، فشار بر منابع آب زیرزمینی در شهرستان‌های شرقی کاهش می‌یابد و به جای استفاده از چاه‌ها، آب آشامیدنی مردم شرق استان از آب با کیفیت سد نسا تامین خواهد شد.
نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها توضیح داد: توجه ویژه دولت مردمی و انقلابی به تصفیه خانه بزرگ شهر کرمان با ظرفیت ۳۰۰۰ لیتر بر ثانیه نیز جای تقدیر و تشکر دارد.
وی تصریح کرد: علی‌رغم این که مطالعات این طرح مهم ملی ۱۴ سال پیش و در سال ۱۳۸۸ آغاز شد و شروع عملیات اجرایی تصفیه خانه از ۱۲ سال پیش آغاز شده است، در یک سال گذشته با توجه ویژه دولت سیزدهم پیشرفت فیزیکی این طرح از ۷۰ درصد به ۹۳ درصد رسیده است و در آینده نزدیک آماده بهره برداری خواهد بود.
عباس‌زاده اظهار داشت: توجه وزارت نیرو در این دولت به بحث رودخانه‌ها و جلوگیری از خطرات سیل نیز ستودنی است و کارهای بسیار بزرگی در دو سال گذشته در استان کرمان انجام شده است و بر اساس گزارشات برای بیش از ۹۹ کیلومتر نشان گذاری اجرا شده و در سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۱ نیز لایه روبی بیش از ۳۸۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان انجام شده است.
وی ادامه داد: توجه ویژه دولت سیزدهم به مدیریت منابع آب و اجرای برنامه‌های سازگاری با کم آبی که در این دولت با جدیت اجرایی شده است نیز شایسته تقدیر و تشکر است.
عباس زاده در پایان گفت: اینجانب به عنوان نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها از تلاش‌های جهادی وزارت نیرو در دولت انقلابی و مردمی سیزدهم تشکر می‌کنم و امیدوارم با استمداد از حضرت باری تعالی و تحت راهبری‌های رهبر فرزانه انقلاب، این وزارتخانه، قوی کارآمد مردمی و انقلابی با محور قراردادن حل مسائل مردم، سرمایه اجتماعی نظام را تقویت و حرکت به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی را تسریع کند.

کد خبر: 3774
  تاریخ خبر : 1402/05/21
 عربپور
 280
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 38
  • بیشترین بازدید همزمان : 438
  • بازدید امروز : 1,405
  • بازدید دیروز : 8,833
  • کل بازدید : 8,260,630
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/10 11:59:46
  • شناسه IP شما : 3.15.225.173

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : کرمان - خیابان پاسداران
  • کدپستی : 7614634641
  • تلفن : 03432224482-4
  • فاکس : 03432220314
  • پست الکترونیکی : info[at]krrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :